Blijf op de hoogte: facebook 1000+ | twitter 2000+ | @ nieuwsbrief 5000+

LET OP:

Dit nieuwskanaal is verplaatst naar http://redactie.toekomstbehendig.nl. Nieuwe berichten die direct een link hebben met Groene Generatie kun je hier blijven lezen.

Mart Lubben, één van die jongerenvertegenwoordigers van het verdrag, houdt de impact ervan nauwlettend in de gaten. Hij kwam er zojuist achter dat de gemeenteraad in Leiden ook bezig is met de afspraak in de Tweede Kamer. Er is een motie ingediend door de gemeenteraad en aangenomen. En Leiden gaat nu wat doen. 

 

Toen ik op school zat, wist ik niet wat duurzaamheid was. Het is een paar jaar geleden dat ik kennis maakte met dit begrip. Mijn gedachten en leefwijze bleken een naam te hebben. 

Mijn naam is Josefine Rook, ik ben 24 jaar en al mijn hele leven erg geïnteresseerd in duurzaamheid. Drie vragen houden mij al jaren bezig. Hoe kun je mensen enthousiast maken om over duurzaamheid na te denken? En hoe denken mensen na over hun eigen bijdrage daaraan? En ook, hoe kunnen productie, consumptie en afvalverwerking duurzamer?

>> Beluister ook BNR DUURZAAM voor het interview met ons en Uneto VNI

Den Haag, 4 november 2014 - Naar aanleiding van het Verdrag "duurzaamheid in het onderwijs" heeft een Kamermeerderheid een motie aangenomen om duurzaamheid in het onderwijs te stimuleren. Daarmee is de regering nu aan zet om met een voorstel te komen hoe ze dit gaan doen.

>> Beluister ook BNR DUURZAAM voor het interview met ons, de AOC Raad en Cofely

Een samenvatting van het onderzoeksrapport kunt u hier downloaden.

Utrecht - 4 november 2013  Ruim driekwart van de Nederlandse werkgevers vindt dat het onderwijs structureel meer aandacht moet besteden aan duurzaamheid als onderdeel van iedere opleiding. Dit is de belangrijkste conclusie van het eerste nationale onderzoek naar de verwachtingen van werkgevers over het thema duurzaamheid in het onderwijs. Van de ondervraagde werkgevers wil 62 procent samenwerken met het onderwijs om de kennis en vaardigheden van scholieren en studenten te vergroten. Structurele aandacht voor duurzaamheid in het onderwijs versterkt op termijn de positie van de Nederlandse economie, zo stellen de werkgevers.

Dit is het eerste onderzoek in een reeks van vijf naar de ervaringen van docenten met duurzaamheid. Dit onderzoek gaat over hoe docenten op de middelbare school met duurzaamheid aan de slag zijn. Wat zijn hun motivaties en ervaringen? Wat heeft ze geholpen en waar troffen ze obstakels op hun weg?

Download hier het onderzoek: Duurzame docenten "Acht verhalen ter inspiratie" [pdf]

Groene Generatie Pro

ASSESS

Sustainability Assessments

Hoe goed ben jij voorbereid op de uitdagingen van morgen? Binnenkort weet je het. Groene Generatie NL ontwikkelt de Personal Sustainability Assessment Toolkit. Klik voor meer.

GIDS

ToekomstBehendig.nl

Waar vind je het onderwijs van morgen? Waar gaan je kinderen straks naar school en met welke studie ga jij het maken? Wij weten het al... lees verder