Groene Generatie NL heeft diverse onderzoeken gedaan rondom het thema duurzaamheid en onderwijs. Daarin zetten we vaak de cultureel antropoloog in, die als geen ander de kwalitatieve kant van een verhaal kan interpreteren. In combinatie met meer quantitatieve methoden is Groene Generatie NL in staat om cijfers, kwantitatieve respons en kwalitatieve interpretatie te trianguleren tot realistische onderzoeksresultaten.
- Draagvlak voor duurzaam onderwijs gids onder scholen - i.o.v. Kennisnet
- Stand van zaken 'Duurzaam Onderwijs 2015' - i.o.v. Het Groene Brein
- Wat verwachten MKB-ers in West-Brabant van het onderwijs - i.o.v. ROC West-Brabant
- Driekwart werkgevers wil meer duurzaamheid in onderwijs - i.o.v. 26 onderwijsinstellingen (MBO en HBO)
- Politiek draagvlak - zelfstandige verkenning
- Docenten aan het woord - zelfstandige verkenning
In deze onderzoeken werken we zowel kwalitatief als kwantitatief, met een sterke focus op het eerste. Veel onderzoekers hebben dan ook een achtergrond als cultureel antropoloog. Ze worden als zelfstandige door Groene Generatie NL ingehuurd.
Wil je ook een onderzoek laten doen?
Met wie we werk(t)en:
Tessa de Graaf (Corporate Antropoloog)
Joost Vervoort (Scenariowetenschapper Oxford)
Walter Faaij (Corporate antropoloog)
Geerte van Rije (Data Analist en cultureel antropoloog)
Thomas Martinelli (Cultureel antropoloog)
Sybren Bosch (master Sustainable Development)
Mart Lubben (master Industrial Ecology)
Leonie Siepman (Cultureel antropoloog)
Nine de Jonge (Cultureel antropoloog)